حسابداری و بیشتر از آن
با حسابداری بیشتر آشنا شویم...
 
 

 اگر تاکنون مشکلات افرادی که دستی بر آموزش دارند رو به رو شدن با موانع در مواردی خاص بوده است، اکنون مشکلاتی دیگری اعم از نادرست فهمیدن فناوری اطلاعات و فناوری های آموزشی و گرفتاری های فنی نیز بر آن افزوده شده است...

اما این بدان معنا نیست که ما این نوع آموزش را کنار بگذاریم، بلکه با راهکارهایی که این فناوری جدید در اختیار ما قرار می دهد می توان بر این مشکلات نیز فایق آمد.
آموزش الکترونیکی یک راهکار نسبتاً نوینی برای مشکلات فرا روی حال و آینده آموزش کشور است و می توان مدعی شد که این آموزش برای ساده سازی فرآیند یادگیری ابداع شده که مختص قشر خاصی نیست و برای تمام مردم با توانایی متفاوت یادگیری پدید آمده است پیچیدگی این امر تا حد زیادی مربوط به طراحی و پیاده سازی آن می باشد و راهی که باید طی کرد آسان تر از آموزش سیستم سنتی نمی باشد.

از جمله مزیت های آموزش الکترونیکی که می توان ذکر کرد:
در قدیم معنای دانستن، داشتن اطلاعات در ذهن فرد بود. اما امروزه دانستن تعبیر دیگری دارد، و به نوعی به دسترسی به اطلاعات و پی بردن به چگونگی استفاده از آن ها اطلاق می شود و این مهم نیست که چه می دانید، بلکه این سرعت دسترسی به مطالب است که مهم است.
این مهم نیست که چه می دانید، بلکه این سرعت دسترسی به مطالب است که مهم است.
آموزش طولانی مدت
آموزش برای همگان بدون محدودیت جغرافیایی ،مکانی و زمانی
آموزش یکسان برای همه بدون در نظر گرفتن نژاد و قوم و مذهب
اجرایی کردن آموزش با سرعت بالا و کیفیت مناسب
کاهش هزینه های آموزشی در طولانی مدت
ایجاد عدالت اجتماعی
و موارد بسیاری از این دست ...

مقایسه فراگیر در دو نوع آموزش سنتی و جدید:
بررسی نقش فراگیر در سیستم آموزش سنتی و جدید ما را به درک بهتر تفاوت های این دو نوع آموزش نایل می کند. صاحبنظران در این امر معتقدند که در نظام یادگیری الکترونیکی فراگیر خود نیاز آموزشی اش را تشخیص می دهد و برطرف می کند و این در حالی است که در نظام آموزش سنتی دانش آموز، مطالبی را که دیگران برای او مطلوب می دانند به حافظه می سپارد.
فراگیر با روش نیمه‌حضوری و غیرحضوری می‌آموزد.
دانش‌آموز حضور تمام وقت دارد.
فاصله تحصیلی وجود دارد.
فاصله تحصیلی وجود ندارد.
فراگیر معمولاً شاغل است.
فعالیت اصلی دانش‌آموز درس خواندن است.
فراگیر مشکلات اداره زندگی و مسایل روحی و جسمی دارد.
دانش آموز دغدغه جانبی کمتری دارد.
احساس نیاز، انگیزه تحصیل داوطلبانه را به وجود آورده است.
تحصیل از روی عادت، اجبار یا انگیزه ضعیف انجام می‌شود.
خودگردانی در یادگیری و خود نظارتی وجود دارد.
نوعی اجبار با نظارت خانواده و محوریت معلم در یادگیری وجود دارد.


فراگیر از انعطاف موجود در نظام آموزشی برخوردار است.
دانش آموز با محدودیت مکانی و زمانی مدرسه مواجه است.
تفاوت فردی فراگیران زیاد است.
تفاوت فردی دانش‌آموزان اندک است.
فراگیران دارای سنین متفاوتی هستند.
دانش آموزان دارای سنین مشابهی هستند.
فراگیر نیاز به خود مدیریتی، خود نظارتی و خود کنترلی دارد.
امر برنامه ریزی و هدایت دانش آموز بر عهده دیگران است.
فرایند یادگیری دانش آموز محور است
فرایند یادگیری معلم محور است.
فراگیر با اعتماد به نفس خود پژوهی و یادگیری مستقل را می‌آموزد
دانش‌آموز بر آموزه‌های معلم و محفوظات از محتوای درسی تکیه دارد.
فراگیر ابزارهای متنوع و نوین آموزشی را برای آموختن به کار می‌گیرد.
دانش‎آموز معمولاً به روش خاصی برای آموختن تکیه می‌کند.
نظام خود ارزشیابی وجود دارد.
دانش آموزان با یکدیگر مقایسه می‎شوند.

نتیجه گیری:
هر چند مدت زمان زیادی از شروع آموزش الکترونیکی نمی گذرد، مشاهده می کنیم که بسیاری از سازمان ها و مراکز آموزشی سعی در استفاده بیشتر این روش دارند، این قضیه نیز مانند هر پدیده دیگری نظرات موافق و مخالف خود را دارد و مقوله ای که این بین حایز اهمیت است فایده و هزینه این نوع آموزش می باشد که طراحان و صاحبنظران و کارآموزان و .... هریک به نحوی با این مسأله روبرو هستند.



 به زودی مطالبی پیرامون ویژگی ها و خصوصیات کیفی اطلاعات حسابداری بر روی وبلاگ قرار داده خواهد شد.



برچسب:, :: ::  نويسنده : منصور افشانسب

 تعریف علمی:

مديريت فرايند كسب، به كارگيري و استفاده از منابع حياتي و ضروري گوناگون در حمايت از اهداف  سازمان  است.

یا

فرايند به كار گيري مؤثر وكارآمد منابع  (مادي وانساني) در برنامه ريزي،سازماندهي، بسيج منابع، هدايت و نظارت برای تحقق اهداف سازمانی و مطابق با اصول ارزشی مورد قبول است.

 

پنج نکته اساسی تعریف مدیریت

مديريت يک فراينداست .
مديريت بر هدايت تشکيلات انساني دلالت دارد .
مديريت مؤثر مبتني بر تصميم گيري مناسب و دستيابي به نتايج مطلوب است.
مديريت کارا، متضمن تخصيص و مصرف مدبرانه منابع است.
مديريت بر فعاليتهاي هدفدار ، تمرکز دارد .

 

 

 

مديريت به منزله علم و هنر
بخشي از دانش مديريت از طريق آموزش فراگرفته مي شود ، ولي بخشي ديگر از آن بايد ضمن کار آموخته شود ؛ به اين تريتب آن بخش از مديريت راکه با آموزش فراگرفته مي شود ؛ «علم مديريت» و بخشي از آن را که از طريق کسب تجارت و اندوخته ها و به کارگيري آنها در شرايط گوناگون حاصل مي شود ، «هنر مديريت» مي دانند .

ادامه دارد...



 در سيستم حسابداري از سه سطح اصلي گروه ، کل ، معين و سه سطح به عنوان سطوح تفضيلي استفاده مي شود. سطوح تفضيلي در سيستم بصورت شناور تعريف  مي شوند و اصطلاحا به آن يونيک مي گويند.


منظور از يونيک بودن آن است که هر کد تفضيلي مستقل از سطوح اصلي و تنها براي يکبار در سيستم تعريف مي شود.

 

 حساب هاي گروه

   به اولين طبقه در طبقه بندي حساب ها ، گروه مي گويند که سرفصل هاي اصلي در صورتهاي مالي را تشکيل مي دهند. نوع حساب در اين طبقه تعيين مي گردد و در نتيجه زير مجموعه هر گروه داراي انواع يکساني مي باشند.

 

  طول کد متناسب به نيازهاي موسسه يک يا دو رقم است. در اکثر موارد يک رقم جهت تعريف   گروه ها کافي است.

 

    حساب هاي کل

 

  اين طبقه از حساب ها اقلام صورت هاي مالي را تشکيل مي دهند و هم چنين در نوشتن دفاتر و گزارش گيري از آنها استفاده مي شود. ماهيت حساب ها در سطح کل تعريف مي گردد.

 

  در سيستم طول کد کل عبارت است از طول کد گروه مربوطه به علاوه ارقامي که به حساب کل اختصاص داده مي شود.

 

   حساب هاب معين

 

    سطح معين آخرين سطح اصلي حساب ها است. اين سطح همچنين سطح عملياتي سيستم نيز   مي باشد که در صدور سند شرکت مي نمايد.

 کد سطح معين عبارت است از کد گروه ، کد کل و ارقامي که به معين اختصاص دارد. حساب ها در سطح معين با تفصيلي ها و در سطوح مختلف ارتباط پيدا مي کنند.

  ارتباط حساب معين با حساب تفضيل در سطوح مختلف جهت صدور صحيح تر و شفاف تر اسناد و گزارش گيري شفاف تر است.

  هم چنين ماهيت يک حساب از نظر بدهکار يا بستانکار بودن در طي دوره يا انتهاي دوره در اين سطح تعريف مي شود. علاوه بر اين سيستم هايي که يک حساب در فرآيند صدور سند آن سيستم شرکت مي کند در اين سطح تعريف مي گردد. در اين سطح ويژگي هاي يک حساب شامل ويژگي هاي تعدادي ، ارزي و پيگيري نيز قابل تعريف مي باشد.

   حساب تفضيلي

 

براي تعريف يک حساب تفضيلي بايد به گروه ها دقت کرده و آنها با با توجه به گزينه هاي زير انتخاب نماييد.

  اشخاص : براي شخص حقيقي

 شرکت ها : براي شخص حقوقي

مراکز هزينه : براي مراکز هزينه

  پروژه : براي پروژه

 

حساب هاي جاري : براي حساب جاري


ساير : براي تعريف يک کد تفضيلي ساير که مربوط به هيچ کدام از انواع تفضيلي بالا نباشد



کدينگ سيستمي از اعداد است که براي طبقه بندي اقلام به منظور سهولت در ثبت ، جمع آوري و تجزيه و تحليل داده ها به کار مي رود.

دلايل استفاده از کدينگ حسابها عبارتند از :

● اثر بخشي در شناسايي ، ثبت و تحليل رويدادهاي مالي
● استاندارد سازي و ثبات رويه در برخورد با رويدادهاي مالي به منظور افزايش قابليت مقايسه
● کاهش زمان ثبت رويدادها و افزايش سرعت پردازش اطلاعات
● افزايش قابليت تهيه گزارشات مالي متناسب با نيازهاي مديريت

 



نرم افزار حسابداري مالي ، به عنوان بخشي از سيستم يکپارچه اطلاعات مديريتي  سيستم حسابداری ، وظيفه جمع آوري نتايج عمليات و فعاليت هاي اقتصادي يک سازمان را بر عهده دارد . در حقيقت، افزون بر وظايف معمول سيستم هاي حسابداري مالي، نقش اصلي اين نرم افزار را مي توان دريافت، طبقه بندي و جمع بندي اطلاعات ساير سيستم ها همچون انبار و حسابداري انبار، دريافت و پرداخت، دارايي هاي ثابت، بهاي تمام شده و غيره دانست.



سلام به همه ی دوستان نازنینم.

این آغاز یک راه است...

امیدوارم با همراهی شما در این مسیر گام های موفقی بردارم.



صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ


کارشناس ارشد و مدرس حسابداری به وبلاگ من خوش آمدید تلاش دارم حسابداری را به زبان ساده برای علاقه مندان تشریح نمایم.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مدرسین حسابداری و آدرس afsharnasab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 56
بازدید کل : 49379
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1