حسابداری و بیشتر از آن
با حسابداری بیشتر آشنا شویم...
 
 

حسابداری زبان تجارت خوانده می‌شود. زیرا از طریق تهیه گزارش‌های مالی، اطلاعات لازم را دربارهٔ واحدهای اقتصادی در اختیار اشخاص ذینفع و ذیعلاقه قرار می‌دهد. این اشخاص شامل مدیران، صاحبان سرمایه، اعتبار دهندگان، سازمان‌های مالی و اقتصادی دولت و از این قبیل هستند. از منظری دیگر از حسابداری با نام سیستم اطلاعاتی حسابداری Accounting Information System یاد می‌شود که برای پردازش اطلاعات مربوط به رویدادهای مالی موثر بر سازمان‌ها و واحدهای تجاری و گزارش اثرات این گونه رویدادها به تصمیم‌گیرندگان، طراحی شده است.

طبق «بیانیه اساسی تئوری حسابداری»: حسابداری عبارت است از فرایند شناسایی، اندازه گیری و گزارشگری اطلاعات اقتصادی برای تصمیم گیری‌های آگاهانه به وسیله استفاده کنندگان آن اطلاعات. بیانیه در تشریح این تعریف آورده است بر اساس دیدگاهی جامع، «اطلاعات حسابداری» را می‌توان «اطلاعات اقتصادی» تلقی کرد.

اطلاعات مربوط به معاملات روزمره، اساس تهیه گزارش‌های مالی را تشکیل می‌دهد. در واحدهای بازرگانی، فعالیت‌هایی نظیر خرید و فروش کالا، خرید ماشین آلات و پرداخت هزینه‌های جاری مانند اجاره، حقوق، بهای آب و برق از جمله معاملات روزمره است.



برچسب:, :: ::  نويسنده : منصور افشانسب

حسابداری فن ثبت، طبقه‌بندی و تلخیص فعالیت های مالی یک شخصیت حقیقی یا حقوقی در قالب اعداد قابل سنجش به پول و تجزیه و تحلیل نتایج حاصله از بررسی این اعداد است. این عملیات معمولاً به وسیله یک حسابدار انجام می‌شود. هدف حسابداری حفاظت از ثروت و کنترل آن است. حسابداری عبارتست از مجموعه‌ای از اجزای به ‌هم ‌پیوسته در داخل یک سازمان یا موسسه که به جمع آوری، تجزیه و تحلیل، ثبت، طبقه‌بندی، تلخیص رویدادهای مالی می‌نماید و اطلاعات را در قالب گزارش‌هایی در اختیار استفاده‌ کنندگان درون سازمانی و برون سازمانی قرار می‌دهد. امروزه برای حسابداری عموماً از روش دوطرفه (دوبل) استفاده می‌شود.

حسابداری دانشگاهی با بیش از پانصد سال سابقه توسط فردی ایتالیایی به نام لوکا پاچیولی (۱۴۹۵ میلادی) آغاز شده ‌است. لوکا پاچیولی تحصیلات خود را در وِنیز و رُم گذراند و در دهه ۱۴۷۰ راهب صومعه‌ای شد که از فرقه فرانسیسکن بود. تا سال ۱۴۹۷ معلم خصوصی ریاضیات بود، تا اینکه در آن سال دعوت نامه‌ای از لودُویکو اِسفُرتسا دریافت نمود تا در میلان مشغول به کار شود. او در آنجا با لئوناردو داوینچی آشنا گردید و به او ریاضیات آموزش داد. در ۱۴۹۹، پاچیولی و لئوناردو مجبور شدند تا از میلان فرار کنند زیرا لوئی دوازدهم پادشاه فرانسه شهر را به تصرّف خود در آورده و حامیان آن ها را از آنجا بیرون کرد. بعد از آن، پاچیولی و لئوناردو اکثر اوقات با هم سفر می‌کردند. در سال ۱۵۱۷ به محض برگشت به میهن، پاچیولی به علت سالخوردگی فوت کرد.



مرکز آمار ایران پس از اینکه در اولین اعلام رسمی خود در فروردین ماه سال جاری، نرخ تورم اسفندماه 91 را بر مبنای سال 81 محاسبه و اعلام کرد تورم فروردین ماه را با تجدید نظر در سال پایه شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها مبنای محاسبه نرخ تورم کشور را از سال پایه 81 به سال پایه 90 تغییر داد و اکنون شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری را به تفکیک گروه‌های خوراکی و غیر خوراکی براساس سال پایه 81 و 90 اعلام کرد.

 

 

افزایش هفت برابری شاخص خوراکی، آشامیدنی و دخانیات طی 10 سال

براساس این گزارش شاخص کل گروه خوراکی، آشامیدنی و دخانیات از رقم 100 در سال 81 به 507.6 در سال 91 افزایش یافته که تغییری نزدیک به هفت برابر را نشان می‌دهد.

همچنین شاخص گروه‌های غیر خوراکی، آشامیدنی و دخانیات با طی کردن روندی صعودی از شاخص 100 در سال 81 به 434.5 در سال 91 افزایش یافته که بیانگر رشدی حدود چهار برابر است.

شاخص کل گروه‌های خوراکی، غیر خوراکی و دخانیات بر اساس سال پایه 81 با رشد بیش از پنج برابر از شاخص صد در سال 81 به 708 در سال 91 افزایش یافته است.

 

افزایش بیش از دو برابری نرخ تورم طی 10 سال

نرخ تورم در سال‌های 82 تا 91 بر مبنای سال 81 از 13.9 درصد به 31.5 درصد رسیده که بیانگر افزایش بیش از دو برابری سطح قیمت‌ها در این سال‌ها بود.

براین اساس در حالی نرخ تورم گروه خوراکی‌ها،‌ آشامیدنی‌ها و دخانیات در سال 91 حدود 47 درصد بوده که نسبت به سال 82 با نرخ تورم 15 درصد بیش از سه برابر شده است.

البته کمترین میزان تورم طی این سال‌ها در این گروه مربوط به سال 84 با 10.4 درصد و بیشترین میزان در سال 91 یعنی 47 درصد است.

اما در گروه غیر خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نیز افزایش نرخ تورم در سال‌های 82 تا91 قابل تامل است چرا که از 13.5 درصد در سال 82 به 23.8 درصد در سال 91 افزایش یافته است.

بر این اساس کمترین تورم طی این سال‌ها در سال 88 با تورم تک رقمی هشت درصد بوده در حالی که سال 91 دارای رکورد تورم در این 10 سال است.

 

شاخص قیمت کالا و خدمات بر پایه سال 90

شاخص کل قیمت‌ها به تفکیک گروه‌های خوراکی، غیر خوراکی و دخانیات بر پایه سال 90 از 25.9 ‌در سال 81 به 128.6 در سال 91 افزایش یافته است.

در حالی شاخص گروه خوراکی‌ها،‌ آشامیدنی‌ها و دخانیات در سال 91 برابر با 145.8 است که شاخص گروه غیر خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در این سال به 122.6 رسیده است.

 

تورم تک رقمی در سال 88

بر اساس این گزارش نرخ تورم کل در گروه خوراکی‌ها، غیرخوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات بر پایه سال 90 با افزایش بیش از دو برابری از 13.9 در سال 82 به 28.6 در سال 91 افزایش یافته است.

این درحالی است که تورم در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نیز با 15 درصد در سال 82 به 45.8 در سال 91 افزایش سه برابری داشته است.

اما کمترین نرخ تورم این گروه طی این سال‌ها مربوط به 10.4 درصد در سال 84 و بیشترین آن مربوط به سال 91 است در مقابل درصد تغییرات شاخص گروه غیر خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در سال 91 با تورم 22.6 درصدی مواجه بوده است.

همچنین کمترین نرخ تورم این گروه هشت درصد در سال 88 و بیشترین مقدار در سال 91 است.

بر اساس این گزارش تورم در گروه غیر خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و دخانیات بر اساس سال پایه 90 از 13.5 در سال 82 به 22.6 در سال 91 افزایش یافته در حالی که کمترین مقدار تورم این گروه طی این سال ها مربوط به سال 88 با هشت درصد است.

 



برچسب:, :: ::  نويسنده : منصور افشانسب

چون مفهوم بودجه از آغاز پیدایشش تاکنون تغییر و تحول بسیار یافته است از این رو تعریف جامعی که در برگیرنده تمام مفاهیم آن در دوره های گذشته و زمان حال باشد، کار دشواری است. دیدگاهها، نظریه ها و تعاریف زمانمند و مکانمنداند و به همین خاطر در زمان ها و مکان های متفاوت تعاریف متفاوتی ارائه شده است. تعریف های زیادی برای بودجه شده است که به چند نمونه از آن به شرح زیر اشاره می شود:

·        بودجه دخل و خرج دولت است.

·        بودجه یک سند مالی است مربوط به درامدها و هزینه های دولت.

·   اولین تعریف قانونی که از بودجه در نظام حقوقی مالی ایران به عمل آمده است در ماده یک قانون محاسبات عمومی مصوب سال 1289 شمسی است که بودجه را چنین تعریف کرده است: «بودجه دولت سندی است که معاملات دخل و خرج مملکتی برای مدت معینی در آن پیش بینی و تصویب  می گردد. مدت مزبور را سنه مالی می گویند که عبارت از یک سال شمسی است».

·   دومین تعریف قانونی مربوط به قانون محاسبات عمومی مصوب 16 اسفند 1312 شمسی مربوط می شود که چنین آمده است: بودجه لایحه پیش بینی کلیه عواید و مخارج مملکتی است برای مدت یکسال شمسی که به تصویب مجلس شورای ملی رسیده باشد.

·   سومین تعریف مربوط است به قانون محاسبات عمومی کشور مصوب 1/6/1366 مجلس شورای اسلامی، در این قانون، بودجه کل کشور چنین تعریف شده است: «بودجه کل کشور برنامه مالی دولت است که برای یک سال مالی تهیه و حاوی پیش بینی درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار و برآورد هزینه ها برای انجام عملیاتی که منجر به نیل سیاستها و به هدفهای قانونی می شود و از سه قسمت به شرح زیر تشکیل می شود:

1. بودجه عمومی دولت که شامل اجزای زیر است:

الف- پیش بینی دریافت ها و منابع تامین اعتبار که به طور مستقیم و غیرمستقیم در سال مالی قانون بودجه به وسیله دستگاهها از طریق حساب های خزانه داری کل اخذ می گردد.

ب- پیش بینی پرداخت هایی که از محل درامد عمومی یا اختصاصی برای اعتبارات جاری و عمرانی و اختصاصی دستگاههای اجرایی می تواند در سال مربوط انجام دهد.

2.بودجه شرکت های دولتی و بانک ها شامل پیش بینی درامد و سایر منابع تامین اعتبار.

3.بودجه موسساتی که تحت عنوان غیر از عناوین فوق در بودجه کشور منظور می شود».

با دقت بیشتر در تعریف بودجه متوجه می شویم که سه جنبه سیاسی، مالی و  برنامه ای جزو ماهیت بودجه بوده، هر تعریفی از بودجه باید بر پایه های سه گانه مذکور تکیه داشته باشد. منتها هر دسته از تعاریف بودجه به مناسبت شرایط و اوضاع و احوال حاکم، بر یکی از جنبه های سه گانه فوق تآکید بیشتری نموده است. به بیان دیگر هر نوع بودجه به مفهوم واقعی آن دارای آثار و ابعاد سیاسی، مالی و برنامه ای است و این سه بعد از هم جدا نشدنی و ذاتی بودجه، در همدیگر تأثیر متقابل و مداوم دارند.

با توجه به مجموع تعاریفی که از بودجه وجود دارد می توان عناصر تشکیل دهنده آن را برشمرد:

1.بودجه برنامه مالی دولت است؛

2. بودجه برای یک سال مالی تهیه می شود؛

3.بودجه پیش بینی آینده است؛

4.بودجه در برگیرنده کل درآمدها و هزینه های دولت در قالب بودجه عمومی، بودجه شرکت های دولتی و بودجه سایر موسسات انتفاعی وابسته به دولت می باشد؛

5. هزینه ها برای نیل به سیاست ها و هدفهای معین و قانونی دولت می باشد.؛

6. سندی است که باید به تصویب قوه مقننه برسد؛

7.  هیچ دولتی بدون داشتن بودجه نمی تواند دست به فعالیتی بزند.



بزرگترین پروژه کلود کامپیوتینگ چین توسط 3Tcloud روی سیستم آموزشی این کشور با هدف کاهش هزینه ها، پیاده سازی می شود.

کمپانی 3Tcloud بعنوان سرویس دهنده خدمات کلود و رایانش ابری می خواهد بزرگترین پروژه آموزشی چین را در قالب پروژه کلود خود با بهینه سازی منابع و کاهش هزینه ها پیاده سازی کند.
سی سی آی دی نت چین گزارش داد شهر ژوجی در ژجیانگ به عنوان پیشرفته ترین استان این کشور، بیش از 6 هزار ترمینال کامپیوتری در 118 مدرسه نصب کرده است. ترمینال های مذکور به 28 سرور Blade با 60 ترابایت حافظه برای هر کدام که به مرکز دیتاسنتر شهر وصل هستند، متصل بوده و ارتباط مدارس و مرکز را بدین ترتیب برقرار می کند.
پروژه که تا 2015 کامل خواهد شد، با 3000 ترمینال کلود، جایگزین تمام پی سی های مستقر در مدارس شهر خواهد شد و بدین ترتیب هزینه های نرم افزاری و سخت افزاری و تعمیرات ناشی از استقرار پی سی ها در مدارس را به شدت کاهش می دهد. همچنین در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد (عدم استفاده از پی سی در مدارس) و سیستم های نرم افزاری جامع و هماهنگ در مدارس از روی کلود توزیع و مدیریت خواهد شد و آموزش آنلاین توسعه پیدا خواهد کرد. همچنین کارآیی منابع کامپیوتری در مدارس را غنا خواهد بخشید.
چن شیکان مدیر مرکز آی تی در اداره آموزش ژوجی می گوید بوسیله پروژه کلود، آموزش، منبع، تحقیقات و ارزیابی آموزشی ؛ همگی در محیط کلود اجرا می شود و دانش اموزان از ترم های مختلف به همه منابع دسترسی خواهند داشت و برای بالانس آموزشی بین دانش اموزان مستعد مناسب خواهد بود.
پروژه از آوریل 2012 شروع شده و کمپانی 3Tcloud  که دفتر مرکزی آن در شانگهای است، تمام پی سی های مدارس را جمع کرده و به جای آن ترمینال های کامپیوتری مبتنی بر کلود موسوم به x900 را جایگزین کرده است و ترمینال ها تحت پروتکل CHP از طریق مجازی به مرکز وصل می شوند.
تان تیان تینگ مدیر اجرایی 3Tcloud در این باره گفت در آینده سیستم مشابه را در کل چین پیاده سازی می کنیم و بدین ترتیب سیستم آموزشی چین از حالت کنونی به محیط کلود تغییر سیستم خواهد داد.



به نظر می‌رسد فارغ‌التحصیلان دوره‌های تحصیلات تکمیلی این رشته، آمادگی و پختگی بیشتری برای حضور در بازار کار دارند.

فرصت‌های شغلی یک حسابدار بسیار گسترده است و از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر می‌گیرد. با وجود این که در دانشگاههای مختلف کشور اعم از دولتی ، غیرانتفاعی و آزاد، دانشجویان بسیاری در رشته حسابداری تحصیل می‌کنند، اما تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار این رشته از سایر رشته‌ها کمتر است. چون از یک موسسه کوچک گرفته تا بزرگترین کارخانه‌های کشور حداقل برای تهیه اظهارنامه مالیاتی به حسابدار نیازمند هستند.

همچنین دانش حسابداری در بخش مالیات کاربرد وسیعی دارد. چون محاسبه سود به یاری حسابداری امکان‌پذیر است و تعیین مقدار سود نیز مبنای محاسبه مالیات شرکتها اعم از دولتی و خصوصی می‌باشد.

فارغ‌التحصیلان این رشته پس از اتمام تحصیل می‌توانند در سطوح مختلف و شاخه‌های متفاوت عهده‌دار انجام امور مالی گردند که شرح آن چنین است:


حسابداری:
فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کلیه مؤسسات و واحدهای تجاری، اعم از دولتی یا خصوصی به عنوان حسابدار در شاخه‌های زیر مشغول کار شوند.

حسابداری مالی: در کلیه شرکتها و مؤسسات تجاری و غیرانتفاعی.
حسابداری صنعتی : در کلیه واحدهای صنعتی و شرکتهای تولیدی.
حسابداری دولتی : در کلیه سازمانها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی حساب.
حسابداری مالیاتی : در ادارات دارایی.
حسابداری بیمه : در مؤسسات بیمه .
حسابداری بانکها : در شعبه‌ها و سرپرستی بانکها .

همچنین حسابداران پس از مدتی اشتغال به کار حسابداری می‌توانند در سمت مدیریت مالی واحدهای تجاری ، ایفای نقش نمایند.

حسابرسی :
فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری قادرند با توجه به شاخه‌های حسابداری در حرفه حسابرسی شاغل شوند. شاغلان حرفه حسابرسی در یک تقسیم‌بندی کلی به دو گروه اصلی تفکیک می‌شوند :

حسابرسان داخلی : این گروه از حسابرسان ، کارمند واحد مورد رسیدگی هستند، و در واقع رابط میان هیأت مدیره و شرکت بوده و گزارش رسیدگی خود را به طور هفتگی ، ماهانه یا سالانه به مدیرعامل و هیأت مدیره ارائه می‌دهند . این گروه از حسابرسان عملیات داخل واحد تجاری را رسیدگی می‌کنند.

حسابرسان مستقل: این گروه از حسابرسان، افرادی هستند که در مؤسسات حسابرسی مشغول به کار هستند و بر اساس قرارداد میان شرکتها یا سازمانها با این مؤسسات، عملیات حسابداری و مالی واحد تجاری را بر اساس اصول و موازین حسابداری مورد رسیدگی قرار می‌دهند و گزارش خود را به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه می‌کنند. در واقع حسابرسان مستقل، رابط میان صاحبان شرکت و هیأت مدیره شرکت می‌باشند.

در حال حاضر در ایران ، سازمان حسابرسی به عنوان یک سازمان دولتی ، بزرگترین مؤسسه حسابرسی است و در کنار آن سایر موسسات حسابرسی دولتی و خصوصی مشغول فعالیت می‌باشند.

 وضعیت نیاز کشور به این رشته در حال حاضر
 آموزش حسابداران و شرکت مؤثر آنها در فراهم‌آوری اطلاعات مالی دقیق و قابل اعتماد و تجزیه و تحلیل این اطلاعات برای توسعه پایدار در کشور در حال توسعه‌ای مانند ایران اهمیت فراوانی دارد. چرا که وجود اطلاعات دقیق، اعتماد برانگیز، بموقع و مربوط به فعالیت‌های اقتصادی، نه تنها لازم بلکه حیاتی است. علاوه بر این اطلاعات مالی حاصل از فعالیت‌های اقتصادی که بوسیله نظام‌های حسابداری گزارش می‌شود، می‌تواند از انحراف مسیر پیش‌بینی شده ، اتلاف منابع اقتصادی و اخلال در برنامه‌های توسعه اقتصادی جلوگیری کند.

فارغ‌التحصیلان توانمند این رشته مشکلی در زمینه کار ندارند ؛ چون هر فرد سرمایه‌گذار و هر مؤسسه اعتباری برای سرمایه‌گذاری یا اعتبار دادن به حسابدار نیاز دارد.



درآمد: هیچگاه روی یک درآمد تکیه نکنید، برای ایجاد منبع دوم درآمد سرمایه گذاری کنید.
خرج: اگر چیزهایی را بخرید که نیاز ندارید، بزودی مجبور خواهید شد چیزهایی را بفروشید که به آنها نیاز دارید.
پس انداز: آنچه که بعد از خرج کردن می ماند را پس انداز نکنید، آنچه را که بعد از پس انداز کردن می ماند خرج کنید.
ریسک: هرگز عمق یک رودخانه را با هر دو پا آزمایش نکنید.
سرمایه گذاری: همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید.
انتظارات: صداقت هدیه بسیار ارزشمندی است، آن را از انسانهای کم ارزش انتظار نداشته باشید.



برچسب:, :: ::  نويسنده : منصور افشانسب

همه ی افراد با استعداد هستند، اما اگر شما یک ماهی را بر اساس تواناییش در بالا رفتن از درخت بسنجید، آن ماهی تمام عمرش را بر این باور خواهد گذارند که یک بی دست و پای احمق است. - آلبرت اینشتین

 

 



صنعت خودرو، پر حرف و حدیث ترین بخش صنعتی در وضعیت فعلی کشور است. صنعتی که به واسطه امتیازات انحصاری آن و بازار غیر رقابتی، تا پیش از تحریم ها و ارتباطات خوب این صنعت با شرکت های مطرح خودروسازی، به لحاظ کمی و سودآوری صنعتی قابل توجه در کشور باشد. اما به نظر می رسد روزهای خوش این صنعت تا زمانی دیگر، تنها خاطره ای در ذهن ها خواهد بود.

در یکی از اخرین اخبار این حوزه، خیر کسب رتبه اول در کاهش تولید در جهان مورد توجه قرار گرفت. در این باره سایت عصر ایران در گزارشی نوشت:

بالاخره اتفاق افتاد ؛ اگر بسیاری از صنایع کشورمان طی ۸ سال گذشته با سیر نزولی مواجه بودند-تا حدی که بانک مرکزی از انتشار آمارهای بروز آنها خودداری کرد- اما لااقل صنعت خودروی ایران از نظر تیراژ به لحاظ کمیت در جهان صاحب نام بود.

با این حال انتشار آمار وضعیت صنعت خودروی جهان در سال ۲۰۱۲ نشان از افت جایگاه جهانی ایران در صنعت خودرو دارد،‌ اما باز هم ایران صاحب رتبه شد:«رتبه اول جهان در کاهش تولید در سال ۲۰۱۲».

تولید خودرو در ایران در حالی تقریبا نصف شده است که کشورمان یک دهه ، حتی در بدترین سال های صنعت خودروی جهان روندی رو به رشد داشت!

 

سقوط بی سابقه صنعت خودروی ایران

صنعت خودروی ایران در سال ۲۰۱۲ صاحب رکورد بیشترین کاهش تولید در جهان شد. صنعت خودرویی که روزگاری صاحب مقام دوم رشد تولید در جهان به شمار می رفت(از کیفیت بگذریم، به لحاظ کمیت روزگاری ما دومین کشور از نظر کمیت تولید خودرو بودیم) حالا در سال ۲۰۱۲، وضعیتش حتی از مصر بحران زده هم بدتر شده است.

بر اساس آخرین گزارش سازمان تولیدکنندگان وسایل نقلیه که معتبرترین سازمان بین المللی در این حوزه به شمار می رود، تولید خودروی ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی ۴۰ درصد کاهش داشته و به این ترتیب از نظر کاهش تولید در مقام اول کشورهای تولید کننده خودروی جهان ایستاده است.

پس از ایران مصر و اوکراین به ترتیب با ۳۰ و ۲۷ درصد کاهش قرار دارند. گفتنی آن که میانگین رشد تولید خودرو در جهان در سال ۲۰۱۲ برابر پبج و سه دهم درصد بوده است.

همچنین از نظر حجم تولید، ایران از رتبه سیزدهمین کشور پر تیراژ سال ۲۰۱۱ به هجدهمین کشور در بین تولید کنندگان خودرو سقوط کرده است.

 




هدف از ايجاد اين‌گونه مدارس عبارتست از: - رشد همه جانبه دانش‌آموزان (ذهني ، جسمي ، عاطفي و رواني) - ارتقاء توانايي‌ها و قابليت‌هاي فردي - تربيت نيروي انساني متفكر و آشنا به فن‌آوري - افزايش ارتقاء و مشاركت مردمي

ابتدا بايد تعريف جامعي در خصوص مدارس هوشمند به کار گرفته شود. هوشمند سازي مدارس صرفا به معناي استفاده از تکنولوژيهاي روز دنيا در مدارس نيست بلکه به معني بهبود فرايندها و روش‌هاي آموزشي است. يعني در ابتدا بايد فرايندهاي صحيح آموزشي شناخته شده و سپس با استفاده از تکنولوژيهاي روز نسبت به تسهيل اجراي فرايندها اقدام شود.
ايجاد اين نوع مدارس نيازمند يك برنامه دراز مدت است. حداقل نيازهاي لازم براي شروع يک مدرسه هوشمند شامل زير‌ساخت ارتباطي، محتواي مناسب، آموزش معلمين، تغيير روش‌هاي آموزشي و فرهنگ‌سازي والدين است که ايجاد آنها چندين سال زمان مي برد.

همانطور که مطلعید قرار است تا چند سال آینده تمام مدارس ایران هوشمند شوند.

به نظر شما اجرای این طرح با چه چالشهایی مواجه است؟

نقاط قوت و ضعف این طرح را در چه می‌بینید؟ 

لطفا نظرات خود را ما در میان بگذارید.



درباره وبلاگ


کارشناس ارشد و مدرس حسابداری به وبلاگ من خوش آمدید تلاش دارم حسابداری را به زبان ساده برای علاقه مندان تشریح نمایم.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مدرسین حسابداری و آدرس afsharnasab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 60
بازدید کل : 49383
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1